Ny blogg !

Tjenixen :)
Tänkte att de är dags att skaffa sig en blogg och blogga om mitt liv ! haha.
Herregud vad skriver man i en blogg ?
Jag är abslout INTE en bra skrivare, tycker inte om att skriva så mycket, visar nog hellre mitt liv i bilder !
MEN denna blogg är faktiskt till för mina nära och kära som jag vill ska kunna följa mitt år som au pair i USA.
Jaa juste ja, kanske ska berätta för er som inte känner mig att jag TROLIGTSVISS (Om allt går som det ska) åker till USA för att jobba som au pair i Januarie :)
En dröm som jag haft sen jag var liten !!
Jag åker med en förening som heter http://www.scandinavianinst.se/ !
Ni som ska åka som aupair tipsar jag er att åka med dom !!
Såå otroligt bra förening, hittils !!
Dom har vekligen tagit hand om mig på ett så bra sätt, finns alltid där, man kan ringa dygnet runt !! GRYMA är dom !!
Valde bland dom och CC, och massa andra men dom är så stora föreningar, SI som jag åker med är en lite mindre förening, känns mer som att dom verkligen tar hand om sina aupairer. Har hört mycket skit om CC m.m men jag ska inte kasta skit på dom för jag har inga egna erfarenheter.
MEN IALLAFALL... haha
Jag ansäkte i början av Augusti och har sedan dess bara fått 2 napp, och nu har jag valt mig för att välja en underbar familj som bor i Ohio, 2 timmar utanför Newyork :)
Familjen består av Barnen, Liam and Jacob, som är 2 och 4 , sooo cute !!
Mamman heter Daniela och pappan heter Ray, mamman jobbar med sjuka barn och pappan är plastikirurg.
Dom bor i ett fint område precis utanför en stor goldbana.
Familjen kontaktade mig för ungefär en vecka sen och vi meljade ganska mycket sen bestämde vi en tid för henne att ringa mig :) jag var säååååå nervös men de gick hur bra som helst, vi pratade i en timme om allt, mina sysslor där, barnen, resor och ALLT !!
Från första början jag höde hennes röst så känndes det helt rätt, dom verkar som en underbart rar och gullig familj :) HOPPAS dom väljer mig, om dom gör de ( vilket jag tror) åker jag i januarie. GULD .
SÅdär nu har jag förklarat hur allt ligger till och vart jag är just nu.
Mycket blandade känslor, ska bli så ku att åka bort till USA ett år, att få nya erfarenheter m.m men självklart kommer det kännas som en KNIV i hjärtat att åka ifrån familj och vänner<3
Finns inte ord för hur jobbigt det är ( redan nu).
Jag har så otroligt fina vänner och familj som har stöttat och hjälpt mig 1000 % med allt agn USA ! Ni vet vilka ni är <3
Neee nu ska jag sova, kanske inte blir så mycket uppdateringar, kommer mest bli under året i USA och resan dit
:) Puss och Godnatt<3
Detta är jag , Johanna Marie Appelquist.

Kommentarer
Postat av: GRANNEN FOREVER

DU ÄR BÄST BÄST BÄST!! Det kommer gå så jävla bra ungen min!!! <3

2010-11-09 @ 09:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0