GLAD PÅSK

Åh herregud nu va de så länge sen jag bloggade att jag hade glömt bort mitt lösenord haha då är det illa.
GLAAAAAAAAAAAAAAD PÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅSK mina nära och kära !
Har hört att Sverige just nu har sommar värme, guuud så skönt.
Sjävl har vi haft regn, åska, storm i flera dagar men idag va de runt 25 grader.
Så FORT värmen solen kommer ut här så går ALLA med short och flippflopp haha.
ÅH HERREGUD igår va de så mkt åska att jag va LIVRÄDD.
Igår åka jag, Manja och Mara på bio, vi såg " Water for elephants" SJUKT bra film, se den !
Iaf bion slutade gick vi mot bilen, då HELT plötsligt började de ÖSA ner regn och åskan bara dunkade, hela himlen blev helt ljus pga av åskan. Vädret är helt sjukt här, när det regnar så ÖSER det ner, när det är sol är det SSUPER varmt och ner de åskar .. jaa då åskar det verkligen. Precis som i Florida. Har aldrig vart med om sådan åska förut.
Idag va jag på gymmet en snabbis, sedan träffade jag Anna en dansk tjej, vi satt i solen och åt glass. Super mysigt.
När jag kom hem satt hela min värdfamilj framför garaget och kollade ner i marken. Jag ba ; Men vad gör ni ?!?!
Dom ba ; KOLLA en sköldpadda :D
HADE INGENANING om att det finns sköldpaddor i Ohio haha blev helt chockad. Men vi bor ju PÅ en goldbana och på golfbanan är det en liten sjö där dom tydligen bor... men iaf inte vanligt att man ser en sköldpadda i April haha.
Nu kom jag just ner från köket, har hjälpt D med all mat inför Påskafton imr.
Vi kommer bli runt 30 pers så det blev mkt mat att göra.
Fick en jätte fin påsk present av min värdfamilj :)
Vi alla fick en SUPER FIN blombucket av Nana and Papa.
Även Nanas djur firar Påsk, HAHHA herregud hon är galen som klär upp djuren.
(Ett kort på Tiffany )
Håller på förfullt med träningen nu, så detta är mina dagliga vitaminer.
Hoppas ni där hemma får en underbar Påsk ( Önskar att jag kunde va hemma och fira den med MIN familj), ät mkt god mat och ta hand om varandra <3



JUSTE jag börjar COLLEGE in maj :)
Ska gå en kurs som heter : english as a second language :)
Ska bli skit kul.

Tiden går fort, snart 4månader i USA.
Men samtidigt känns det som de va ÅR sen jag såg min familj och vänner på Arlanda. Det känns verkligen som evigheter.
Det är svårt för folk att förstå vad hemlängtan är om man aldrig behövt upplevt den.
Ibland frågar jag mig själv, VARFÖR sitter jag på andra sidan jorden men en familj jag inte ens kännde innan jag kom hit. VFR ?!?!
Men jag gör detta för MIN skull. Allt har en mening, jag tror jag verkligen behöver göra detta för min EGEN skull. För att växa som person och för att bli mer mogen, självständig osv. Jag har gjort saker här i USA som jag ALDRIG skulle vågat gjort hemma. Det är verkligen små saker men ändå så gör det sån skillnad.
Det är svårt.... Och det svårate av ALLT är att försöka ha 2 liv. Ett i USA och ett i Sverige. Att försöka vara HÄR i USA och inte tänka så mycket på Sverige ... men ändå ha kontakt med alla i Sverige. Det är inte lätt. Ingen kan förstå förutom dom som vart i samma situvation.
Jag uppskatar verkligen alla som hör av sig hela tiden, det är äkta vänskap. Vet PRECIS vilka som är mina äkta vänner nu. PRECIS. Känner ibland att jag inte hinner skriva/ höra av mig till alla men det är så jobbigt... går inte rikitgt att förklara men så fort jag är inne på FB eller ser bilder tänker jag DIREKT på Sverige min vänner och familj och då kommer den där HEMLÄNGTAN tillbaka.... Hatar den känslan av hemlängtan. Men jag försöker så gått jag kan, och mina äkta vänner och familj förstår och de ÄLSKAR jag er för.
Som sagt tiden går fort... Nu kommer snart sommaren, N.Y.C , Chicago, Dallas, L.A.. har saker planerade ända fram till mina familj och Anna kommer i Oktober. Ska bli så sjukt kul. Kan bara tänka mig känslan av när jag ser dem på flygplatsen. Ojojojojojo....
Nee nu ska jag städa rummet och käka pizza med R :)
Ha en dunder bra Påsk, älskar er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0