9/11

Sitter just nu och fylld av massa känsor...
Rörd, gråter, arg, förbannad, upprörd..
Jag sitter och tittar på 9/11 Zero hours. Folk hoppar ner från tusen meters höjd för att försöka bli fria, folk springer för sitt liv, blod överallt, brandmän som offrar sina liv för andra, PANIK PANIK PANIK är över hela Manhattan. Hela världen.
Det är nästa Fredag 10 år sedan De 2 planen krasade in i The twin towers, WORLD TRADE CENTER. Jag kommer så tydligt ihåg när detta hände. Jag va med Ellen min bästis, vi va i mitt rum och kom mamma upp och berättade vad som hade hänt för att förberedda oss på vad vi kommer få se på tv:n framöver. Jag förstog inte riktigt vad hon menade förens hon satte på tv:n... Jag trodde inte mina ögon, jag va i chock.
Jag sitter med tårar i ögonen, ilska i kroppen. Hur HUR HUR HUR HUR kan detta ens va sant. HUR ?!??!?! Hur kan dessa människor göra något sådant?!?! För mig är det ofattbart, antar att det är de för många andra med.
Tänker bara på dessa drabbades anhöriga och vill inte ens tänka på om det hade vart mig det handlar om.
På detta tv program får man se en fru prata med sin man för sista gången i hennes liv. Hennes man var på ett av planen som åkte in i West Twin Tower. Det sista hon fick höra var : Our airplane has been hijacked. I love you forever and send all of my love to the kids. I`m forever yours and I will take care of you all from heaven.

Vem kan inte gråta av att höra detta. Denna starka kvinna som fortsatte sitt liv efter detta måste jag ge all credit till. Tuvär är hon inte ensam om denna sorg, nära 3000 människor dog under 9/11, det betyder alltså att MER än 3000 människor va/är i sorg. Deras anhöriga.
När jag va där med min familj för 5 år sen va det fortfarande skräp som byggarna jobbade med. Det var tomt, en idee om att bygga ett eller flera torn var på gång. När jag va där med Johanna och Evelinn i Maj jobbade de hårt för att bygga de nya tornen. De är en speciell känsla när man är där. Där på en plats där det va döda människor, folk i panik, rök och spänning i luften.
Jag tror inte ens bilder kan förklara denna dag men bara att se dessa bilder gör mig livrädd.
Här är bilder från i Maj när vi va där.
Detta är planen för hur detta kommer se ut. Där de två twin towers stog kommer det va 2 fountäner med alla döda personers namn runt omkring.
Alltså på Fredag kommer det va en speciell dag här i USA och i hela världen antar jag.

LOVE <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0