Los Angeles and Dallas...En oförglömlig resa.

Hej på er mina kära läsare, nu va det ett tag sen jag bloggade, är ni förvånade ?!?! haha skoja.
IALLAFALL jag har haft en helt UNDERBAR semester med min fina vän Johanna P.
Vi startade resan lördagen den 31 juli till Los angeles.
Kom fram runt luch tid, tog vårt pickpack och drog oss in med metron till L.A downtown där vårat "fina hotell" låg, hehe nemen det va faktiskt ett mycket fint hotell och 2 min från metron som tog oss över allt. $1,5 kostade en enkel resa vilken va toppen för oss.
Väl framme på hotellet drog vi oss ner till Santa monica beach vilket va UNDERBART fint. Ohh vilken beach. Strossade runt på beachen och Santa monicas Pier :)
Söndagen gjorde vi Universal Studios vilket jag älskar. Har vart på den i Florida ( den är större) men här fanns det mycket er roliga filmer att se, typ som Wisteria Lane, Desperate Housewives( När vi va där spelade dom in en scen, dock inomhus så vi såg inte så mycket men ändå), Kingkong 3D å massa andra filmer jag inte kommer ihåg hehe.
Efter de drog vi till Hollywood och gick på Walk of fame vilket va fantastiskt. Jag hade föreställt mig att den gatan skulle vara kort, men de va den inte haha den va lååång. Såg även Hollywood skylden genom ett stort mall.
Tycker verkligen om Hollywood, mycket folk hög puls och MASSA underhåll.
På måndagen fyllde min kära Johanna 21 å de firade vi med att åka en Tour buss vilket va ett lite besvikande men ändå helt okay buss tur. Vi va i Beverly hills, rodeo dr, farmers market, Hollywood Bowl, Chinese theather å massa mer.Vi fick se mycket som vi inte ens hade planerat så de va kul. Senare mot dagen åkte vi till Griffith observatory för att se HELA Los angeles och Hollywood skylten. Vilken utsick, går INTE ens att komma inärheten av att förklara med bilder. MÅSTE upplevas.
På kvällen drog vi in till Hollywood igen för att fira Johanna, åt och drack gott och hade live musik. Grattis ännu en gång vännen och hoppas du hade en underbar födelsedag.
Tisdagen hade vi inte så mycket planer för så vi bestämde oss för att dra till Venice Beach vilket va en bra ide. Otroligt fint. Gick ner å kände på havet och tog massa fina bilder.
Tog en sista lunch med utsikt över hela havet sen va de dags att bege oss till flygplatsen för att åka till Dallas/ Texas.
Jag har ju vart i Dallas förut för att hälsa på Johanna men denna gång va de så skönt för vi bara hade svin kul och bara tog dagen som den kom, INGA planer såååå skönt. Ena dagen låg vi vid poolen och stekte andra dagen va vi på gymmet sen va vi ute och åt. SUPER SKÖNT.
Här kommer massa bilder från både min och Johannas kamera. ( självklart glömde jag laddaren hemma så min kamera räckte bara tills Universal Studios)
Santa Monica Pier.
<3
Johanna baywach ;)
En helt underbar kväll vid Santa Monica beach.
Universal studios
Röda mattan :)
Johanna och Hajen.
Här spelas filmer och massa annat in.
Våran Guide tog oss genom massa coola visningar, bla visade han oss detta och tex hur det regnar i filmer/ öersvämimngar. Sjukt coolt att se. Vi satt i våran lilla buss sen helt plötsligt flyter det vatten om oss, regn kommer och massa annat coolt. Sånt man ser i filmer är inspelat precis HÄR.
En av gatorna där massa filmer spelas in. Det är byggt som en liten stad med massa olika hus och bygnader.
Tex fanns det en väg med N.Y.C och olika kända scener som spelas in här.
Wisteria Lane
Hälsade på Gabriells hus :)
Susan Mayers hus.
The Grinch med Jim carrey.
Kollade på en sjukt cool teater/ waterpark, så coolt med alla effekter och eld.
Tog kort med skådisarna.
Walk of fame.
Rodeo dr, en utav världens rikaste shopping gator.
När vi va där spelade dom in en film.
Hollywood skylten som ni kanske ser haha.
Griffith observatory.
Utsikten över L.A
Bakom oss är Hollywood skylten. Johanna du är en vän för livet <3
Venice Beach.
Johannapanna in the pacific ocean.
Denna bild får avsluta våran underbara resa till L.A. En dröm jag haft sen jag va liten och den blev sann.
Ja det blir lite svårt att ladda upp alla bilder för johanna P har 560 biler och jag har 300. Vill så gärna visa alla bilder men de tar såååån tid att ladda upp dem.
Har lite bilder från Dallas men eftersom min kamera tog slut på batteri så finns det inte så mycket än ord att säga. ÄLSKAR DALLAS, älskar det men jag kom i värst månaden, värsta veckan. Jag har aldrig upplevt sådan värme, helt sinnes sjukt. Man svettas efter 2 sekunder ute, jag skolar inte. Går inte att beskriva. Min kropp fick en shock när jag kom dit. TACK Johanna P, Evelinn och Matilda för 5 underbara dagar.
Johanna du och jag genom livet.
Hoppas ni där hemma mår toppen, nu har min vardag börjat igen men de känns ändå skötn att komma tillbaka. Nu räknar jag ner dagarna tills Familjen och Anna kommer <3 Kommer bli helt sjukt galet kul.
Älskar er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0