December 13

Har nu försökt att förklara för mina barn i ungefär 20 min vad ett luciatåg är. Haha aa men barn det är typ som ett låååå gt tåg med massa fina tjejor och killar som har en lång fin vit kläing på sig med ljus i håret. Dom kollade åå mig som jag va dum i huvut : WHAT ??? why are they having fire in their head !?????? haha nonono I meen that they have candles and they sing. It's beautiful... Barnen : eh okay ...


Haha .

Jag önskar jag va hemma så jag kunde se alla fina tåg och dricka glögg med pepparkakor. Förra året va jag och gabbi å kollade på vår gamla skola när de lussade och sen i nicoleikyrkan ( stavning?) de va sååå mysigt! De va masssssa snö och snor kallt! Tider de ... Kommer snön någonsin komma till Sverige ? När säger dem att snön ska komma igentligen ???


Nu ska jag fixa mat, puss på er !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0