Berg-o-dal bana

Heeeej på er.
FÖRLÅT för att jag är så dolig att uppdatera men har verkligen inte så mycket tid över.
Livet här i USA är som en ber-o-dal bana.
Ena dagen suger det och jag vill bara hem till Sverige, mina familj mina vänner MITT RUM, medans andra dagen är det helt okej och 3:e dagen väldigt kul och allting känns bra.
Jag har redan upptäckt sidor med mig själv som jag inte ens visste att jag hade.
Jag har känt den hemskaste känslan i världen, HEMLÄNGTAN.
Mina vänner och familj peppar mig till 10000 miljoner %, de säger att jag inte missar nånting där hemma över huvudtaget, att jag bara ska leva livet här i usa och ha de såå kul. MEN DE ÄR SVÅRT. Jag är såå glad att ni stöttar mig där hemma för utan er hade jag aldrig klarat detta, men ni ska veta att de gör ont, de är jobbigt och svårt.
För den hemlängtan känslan jag har just nu är så främande för mig, den skrämer livet ur mig. Det går inte att sätta sig in i den känslan om man inte vart där, DE GÅR INTE.
Precis som min kära vän Matilda skriver in sin blogg http://matildagust.blogg.se/, man vill bara prata med de som förstår en just nu, alltså au pairer i samma sits.
De svenska au pairerna från skolan i N.Y, saknar er så jag dööör.
Iallafall idag har det vart bättre.
Skjutasde barnen till skolan idag, VÄRLDEN trafik så de tog en stund. Fick köra famijen stora bil :D
Barnen går i skolan mellan 9-12 typ så där emellan åkte jag till ett MALL som ligger i beachwood.
Gick först till starbucks för att köpa en latte ( MÅSTE LÄRA MIG DRICKA KAFFE JU ) sen gick jag runt och strosade där i nån timme. Sååå stort mall. DE HAR ALLT ALLLLLT DU KAN TÄNKA DIG. haha jag var på toa där, sen jag jag skulle tvätta händerna och slänga pappret i papperkorgen så va den automatisk hahah helt sjukt, det finns så mcyket saker här som jag inte ens trodde exicterade.
Shoppade lite på viktoria`s secret och american eagle, världens bästa affärer :)
De är så löjligt billigt.
Snygg huuuhh ?? =)
Litre bilder från idag =)
Såååå irriterande att jag inte får lägga ut bilder på huset eller mitt rum men jga måste respektera de...
Det är så mycket i mitt järna just nu, den är propp full.
Glömmer sakner HELA TIDEN, känner mig konstant virrig haha.
Masssa nya intryck, masssa nya människor, en helt ny miljö, mat ALLT är nytt. De är som att föddas på nytt seriöst. Är sååå trött hela dagrna, lägger mig super tidigt för jag är så trött.
Men de är väl så i början.
Går runt i mjukiskläder heeeela tiden hahah så skönt.
Typ alla här i usa gör de. De är rosa mjukis boxor med uggs å en STOR dunnjacka. hahaha.
Nu har jag just duschat och ätit middag med föreldrarna, vi hade rikitgt trevligt faktiskt. R hade gjort turkey mackor super gott =)
Sen gick jag och D igenom min schema för nästa vecka, känns såå skönt att få veta näör man jobbar och inte jobbar. Har ju inte vetat de denna vecka eftersom jag precis kom hit. Idag fick jag min första lön oxå :DDDDD
Jag kommer vanligtviss jobba 6-9 AM sen 12-6 PM, sen ledig nästan alla helger=)
Har redan nu bestämmt mig för att lägga udan penagr varje gång jag får lön till ett saving account för att spara till att resa runt i USA.
Detta vill jag göra/se under mitt år här
  • L.A
  • Grand canyon
  • Las vegas
  • San francisco
  • Carlifonien
  • Manhattan ( igen )
  • Florida ( I mars )
  • Texas till Johanna
  • Boston till Matilda
  • Chicago
HUR SKA JAG HINNA ALLT ?? hahahha
Pratade med Johanna och Matilda förut ( två svenska au pairer ) vi pratade om att redan nu börja planera att resa så vi har nått att se framemot.
Det är faktiskt ganska billigt att resa inom usa, runt 200 dollar, ganska billigt ändå.
Neee nu ska jag fixa lite i mitt rum, kläder överallt sen sova, kan knappt hålla mina ögon öppna.. haha.
Imorgon ska jag få SOOOOOOVA ut för fäörsta gången på nästan 2 veckor.. haha sååå skönt.
Sen ska jag med en Anne en tysk au pair, hon ska visa mig mitt college som jag kanske ska börja på.
Klockan 5 kommer Jakob hit på middag med min familj sen kommer öven släkten oxå, ska bli super kul.
Å de bästa av allt... MAMMA SKA RINGA MIG IMORGON :D
PUSSS PÅ ER DÄR HEMMA, ÄNNU EN GÅNG SAKNAR ER SÅ JAG DÖÖÖÖR Å TACK FÖR ALLT STÖD, ni är mer än guld värda<3
PINK på er där hemma :D <3
JUSTE : På måndag ska jag fixa mina naglar, vet ni vad de kostar 240 KRONOR hahahhaha akryl naglar lixom.... Jaaa som sagt BILLIGT. PUSSS

Kommentarer
Postat av: Jake

Skype är ju bäst, ingen protest..

Vi får hitta på mer saker så du får annat och tänka på =)

2011-01-22 @ 05:15:53
URL: http://jakeinusa.blogg.se/
Postat av: Johanna

JAAA verkligen det måste vi göra =)

2011-01-22 @ 14:59:38
URL: http://nannyjohannaslifeusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0