1/16/11

Heeej :)
Hoppas ni alla mår bra, sjävl går det verkligen som en karusell, ena sekunden är jag så ledsen att jag bara vill beställa en biljett hem å andra sekunden älskar jag livet här. Men men alla säger att det är så i början innan man kommer in i livet här.
Idag har vi vart hos familjens släktingar, ena kusinen fyllde år. HAHA såååå härlig släkt, de va såå varma och goda, de verkligen välkomnade mig in i deras familj. Helt underbara.
Sååå tråkigt att jag inte f¨år lägga ut bilder för ni skulle sett deras hus OMG haha ganska stort ...
Klockan 3 PM hämtade en tysk au pair upp mig för att vi skulle träffa lite andra au pairer som jag ska lära känna. Vi satte oss på en resturang och bara pratade om ALLT ang USA osv. Riktigt gulliga tjejor :) Hoppas verkligen vi kan bli kpompisar, de va såå snälla mot mig och helt plötslig känndes allt bättre efter att ha pratat med dom.
Efter de åkte vi till Taget för att shoppa pjamaser och saker till mig. ÅH HERREGUD de är såå billigt.
När jag kom hem hade D gjort en stor sallad med varsin biff grillad till oss vuxna, vi satt och pratade och hade jätte trevligt.
Nästa vecka ska jag skaffa ett social security NR ( alla i usa har de) sen ska jag ta ett amerikansktkörkort ( man kör run ett hörn med en lärare och sen svarar man på typ 20 frågor sen har man körkortet i handen hahah ) och fixa ett bankonto till mig :D Allting börjar komma på sin plats :)
Om ni undrar vfr jag inte hör av mig så ofta eller vfr jag inte ringer så är det för att jag har just nu fullt upp, precis fixat en telefon men den kan jag tuväör inte ringa hem till sverige med men NI KAN ringa mig. Så skriv på fb eller nått så får ni nummret !
SNÄLLA skaffa skype, asså skype är helt amaaaaazing !! På skype heter jag johannaappelquist :)
Det är väl typ på helgerna och tidiga mornar för mig som jag kan skypa pga av att ni ligger 6 timmar förre mig :(
Så när jag slutar jobba runt 6-7 pm min tid är klockan hos er typ runt 1-2 på natten ://
Ni ska veta att jag tänker på er 24/7 <3
Imrogon ska jag jobba från kl 8 till 10 sen kommer deras framor Nanna och hjälper mig ( en helt underbar kvinna haha ) Sen ska vi till badet me barnen :) Så imrogon börjar jag alltså jobba :)
Här är lite bilder från dag 1 i Stamford tills idag :)
Mina säta thailänadre som jag bodde med i Stamford :)
<3
Detta köpte jag på TAREGT idag haha kolla shampoo flaksorna hahah helt sjukt stor, kostade typ 3 dollar styck !! BILLIGT !!
Okej ni ska veta att dessa bilder tog 20 min att lägga upp haha.
Finns massa mer på min facebook :D
GOOD NIGHT !! // Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0