Sjukling...

Hej på er mina fina vänner och läsare.
TUR att det finns en blogg för jag har vart så sjuk att jag tappat rösten totalt.
Det började i onsdags då jag fick feber över natten. Torsdags åkte jag in till barnens farfars sjukhus där de tog tester och sprutor för "The flu".
Knarkade Advil och te i några dagar sen igår blev det värre. Jag blev så hes och kunde knappt få fram ett ord, halsen gjorde så ont att jag inte kunde svälja och jag svettades pga febern... imorse när jag vaknade hade jag ingen röst alls. Det va en läskig känsla för jag fick inte fram ett ord... Har haft det en gång förut när jag va rikgit sjuk och låg inne på sjukhus i 2 dagar men usch det kändes inte så kul. Jobbade imrose oxå så det va svårt att kommunisera med barnen. Men ganska skönt på ett sätt oxå ;)
Jag gick igår till CVS och köpte på mig massa mediciner för att bli bättre. ATT jag blev bättre. OOJOJO amerikanska mediciner säger jag bara WOOOHO fick värsta kiken, kände mig som en helt ny människa. Först svettades jag ut all feber sen blev halsen heölt underbart skön och jag kunde svälja utan problem. Underbart med dessa meciciner, USA har verkligen något för ALLT.
Som de sa på CVS när pappa letade efter en medicin ; This will REALLY knock you out. å JAAA de stämde, pappa sov gott den natten :)
Har haft lite hemlängtan dessa dagar vilket för tillfället inte hör till vanligheten men de är pga att jag vart sjuk... Jag ville bara va hemma mammas å pappas säng och ligga och bli omhändertagen, dra ner gardinerna och kolla på film, äta glass och bara vara sjuk. I sådana här situvationer blir jag som ett barn igen.
Hoppas ni iaf mår bra, nu är det inte långt kvar tills jag får åka hem. Typ exkt 7 veckor kvar. WEEEHOOO. Har nu insett att dessa 7 veckor kommer gå ganska snabbt. Denna vecka är barnen lediga typ halva veckan pga Thanksgiving som är på torsdag. Helgen efter denna är det min födelsedag. Sen efter 2 veckor är det bla Lucia ( vilket jag kommer missa i år men men ) sen Julafton , veckan efter jul kommer nya Aupairen och sedan är det nyår. Veckan efter nyår åker jag HEM till Sverige  :)
Har börjat inse att jag kanske måste börja planera in vad jag ska göra de sista veckorna nu för de kommer gå fort.
Ska snart köpa en till resväska oxå för de kommer behövas. Skickade ju med mina föreldrar en väska med kläder men de kommer behövas MINST 2 väskor till. Det är inte mitt fel att jag shoppat det är USA:s fel. Varför ska allt va så billigt jag blir ju shopping galen.
Här kommer några inköp från veckan när min familj va här :)
Hej på er mina fina vänner och läsare.
TUR att det finns en blogg för jag har vart så sjuk att jag tappat rösten totalt.
Det började i onsdags då jag fick feber över natten. Torsdags åkte jag in till barnens farfars sjukhus där de tog tester och sprutor för "The flu".
Knarkade Advil och te i några dagar sen igår blev det värre. Jag blev så hes och kunde knappt få fram ett ord, halsen gjorde så ont att jag inte kunde svälja och jag svettades pga febern... imorse när jag vaknade hade jag ingen röst alls. Det va en läskig känsla för jag fick inte fram ett ord... Har haft det en gång förut när jag va rikgit sjuk och låg inne på sjukhus i 2 dagar men usch det kändes inte så kul. Jobbade imrose oxå så det va svårt att kommunisera med barnen. Men ganska skönt på ett sätt oxå ;)
Jag gick igår till CVS och köpte på mig massa mediciner för att bli bättre. ATT jag blev bättre. OOJOJO amerikanska mediciner säger jag bara WOOOHO fick värsta kiken, kände mig som en helt ny människa. Först svettades jag ut all feber sen blev halsen heölt underbart skön och jag kunde svälja utan problem. Underbart med dessa meciciner, USA har verkligen något för ALLT.
Som de sa på CVS när pappa letade efter en medicin ; This will REALLY knock you out. å JAAA de stämde, pappa sov gott den natten :)
Har haft lite hemlängtan dessa dagar vilket för tillfället inte hör till vanligheten men de är pga att jag vart sjuk... Jag ville bara va hemma mammas å pappas säng och ligga och bli omhändertagen, dra ner gardinerna och kolla på film, äta glass och bara vara sjuk. I sådana här situvationer blir jag som ett barn igen.
Hoppas ni iaf mår bra, nu är det inte långt kvar tills jag får åka hem. Typ exkt 7 veckor kvar. WEEEHOOO. Har nu insett att dessa 7 veckor kommer gå ganska snabbt. Denna vecka är barnen lediga typ halva veckan pga Thanksgiving som är på torsdag. Helgen efter denna är det min födelsedag. Sen efter 2 veckor är det bla Lucia ( vilket jag kommer missa i år men men ) sen Julafton , veckan efter jul kommer nya Aupairen och sedan är det nyår. Veckan efter nyår åker jag HEM till Sverige  :)
Har börjat inse att jag kanske måste börja planera in vad jag ska göra de sista veckorna nu för de kommer gå fort.
Ska snart köpa en till resväska oxå för de kommer behövas. Skickade ju med mina föreldrar en väska med kläder men de kommer behövas MINST 2 väskor till. Det är inte mitt fel att jag shoppat det är USA:s fel. Varför ska allt va så billigt jag blir ju shopping galen.
Här kommer några inköp från veckan när min familj va här :)
AB byxor, VS trosor, Nordstom tröja.
2 Tommy hilfiger cardigans och ett par Levis jeans ( 33 dollar)
Forever21 tröja,
Svarta convers och boots.
Fick en fin mössa från Sverige av familjen <3
En Deux lux väska plus en liten party väska i samma märke som jag glömde ta kort på .
Steve madden nessisär, den ser snyggare ut i verkligeheten to be honest.
Den bästa av dem alla. Jag fick massa tidningar av Anna. Fick även WALLE filmen av min älskade Malin som hon hade skickat med. Våran film gumman <3
Denna tröja hittade jag på Marshalls på rean för 6 dollar. Haha jag skojar inte. Den är bäst och så skön.

Jag saknar min familj och allt där HEMMA i sverige så mycket just nu, kanske det är för att de faktiskt börjar närma sig. Känns otroligt att jag klarat 1 år i USA. Jag har alltid drömt om att åka till USA men inte vart säker på om jag vågat eller om de verkligen skulle bli av. Inte visste jag för 5 år sen att jag skulle vara i USA och få vara med om så mycket. Om jag ska vara ärlig så trodde jag inte det, trodde inte att jag skulle vara här, att jag skulle klara det.
Måste faktiskt säga att jag är stolt över mig själv. Jag hade så mycket hemlängtan i början och va HELT säker på att jag skulle hem MEN de va nått i mitt huvud och massa stöd från mina närmst som gjorde att jag stannade. TACK för de säger jag bara. Så mcyket jag upplevt på 1 år. Så många nya vänner, så många resor, så många tårar och så mcyket kärlek jag fått. Vem/ vad hur ska jag kunna tacka ?! Jag får helt enkelt bara vara så tacksam för att jag ens fick chansen att åka hit. Jag är så tacksam. Jag kan kanske inte säga som många andra att det va " DET BÄSTA ÅRET I MITT LIV" för då ljuger jag men det har vart det mest lärorika år i mitt liv UTAN TVEKAN.
Tänkte göra ett inlägg snart om alla mina resor under mitt år.
Den sista resan blev en weekend med Pau till Pittsburgh haha inte världens största stad men de va kul och se något annat och vi hade som vanligt sjukt roliga.
Här kommer lite bilder från förra helgen i Pittsburgh.
Utgång.
På söndags morgonen tog de snälla människorna vi bodde hos oss en 1 timmes promenad runt downtown och city. Vi stannade på ett mysigt bruch ställe och åt creps mummmms.
På vägen hem såg vi en IKEA skylt och gissa vem som nästa körde av vägen ?!?!? hehhe.
Så vi stannade till och jag bjöd PAU på hennes livs första köttbullar and she liked it ;)
Jaaa ni nu ska jag ta med en dusch sen försöka ta mig en hel natts sömn för det har jag inte gjort på länge nu eftersom jag vart sjuk. Gud nu börjar hostan tränga sig in oxå... BLÄÄÄÄ..
Juste mina kära jag har klippt mig idag hehe kanske inte världens största nyhet men de va behövligt kan jag säga.
Snart måste jag även färga håret också, mycket kul men inte lika kul att betala...
Puss på er och ta hand om varandra.
JUSTE en sak till.
Mina barn här är så gulliga. På tv kanalen NickJR går det en reklam film som handlar om Thanksgiving och i reklamen säger en kille, can you tell me what you are thankful for this year ? Då svarar mina barn ALLTID samma sak; That we have a sister that her family came to visit . Å jag blir så glad när de säger de för jag vet att de kommer direkt från hjärtat. Då svarar jag: Im thankful for having 4 brothers, 2 in Sweden and 2 in USA and for all my wonderful friends and my family.
Dessa 2 bilder får avsluta detta inlägg.
BFF <3
LOVE,
J.M.A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0