Farmor <3


Du är i himlen nu,

I den blå sköna molniga,

Himlen,

Den som de bara finns en av,

Den vi alla delar på,

Där är du.

 

Du ser oss liksom vi ser dig,

Jag känner din doft fortfarande, som om du ändå är kvar,

Kvar på den jorden som du föddes på,

Där du byggde upp din själ,

Där du byggt upp ditt liv,

Din kärlek,

Ditt hopp,

Dina känslor,

Ditt allt.

Ditt allt är nu i himlen där du är.

Min,

Vår,

Allas,

Längtan kommer alltid att finnas i oss,

I mitt hjärta,

I min bild av dig.

Våra minnen,

Våra stunder vi hade tillsammans,

Ligger mig djupt i hjärtat,

Så djupt som du ligger i mitt hjärta,

Du kommer ALDRIG att försvinna för mig,

ALDRIG.

 

De som hände har hänt,

De som hände oss har hänt,

De som drabbade dig har drabbats mig,

För vi är lixom som en,

En sten,

En blomma,

Ett hjärta,

Ett,

En.

Vi hade så kul ihop,

Allt vi gjorde,

Du fick mig jämt att le,

Skratta,

Må bra,

Känna mig viktig.

Du lärde mig att cykla,

Baka,

Leka,

Vett och etiket,

Busa,

Simma,

Du va den ända som kunde ta mig till tandläkaren utan att jag skrek,

Du gjorde allt för mig,

Allt.

Jag går nu igenom mitt liv,

Jag lever min bok,

Sida för sida,

Vart jag än är i världen så finns du på mina axlar och tar hand om mig,

Vakar över mig,

Ger mig kraft och mod.

 

Du älskade mig,

Du älskar mig,

Jag älskade dig,

Jag älskar dig Farmor.


AV : Ditt barnbarn Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0